Text Size
שלישי 23 ינואר 2018

דעות - מאמרים

ריהוט משרדי סובל מדימוי ירוד ולא מוצדק כמרכיב חובה שאין להשקיע בו ושלא נתפס כחלק מהותי ובעל השפעה גדולה על המכלול המורכב של המשרד שלכם - אם משרד קטן, עסק או משרד בינוני או אפילו חברה תעשייתית גדולה. ריהוט משרדי כמוביל שינוי מוחמץ, לכן, על ידי מרבית גופי מנהלי המשרדים הקטנים והבינוניים ופוגע ביכולת לגבש וליישם תוכנית עסקית בעלת סיכויי הצלחה גבוהים.

יצירת דימוי חיובי לעסק מורכבת ומושפעת מגורמים רבים ושונים. רבים מופתעים עד כמה תלויים כול אלו בסביבת רהוט משרדי ובפרט ריהוט אזור הקבלה, ריהוט חדרי הישיבות ורכיבי ריהוט משרדי אחרים. בין גורמים אלו אפשר למנות את -

  • תדמית המשרד

  • תפיסת הלקוח את ספק השירות

  • דימוי עובד המשרד את המעסיק שלו

  • סביבת עבודה נעימה, יעילה ונוחה

  • ניצול מרבי של משאבים לתפוקה מרבית ומיטבית

  • שיווק ומיתוג נכון של המשרד

  • ועוד

שילוב מכלול הגורמים המפורטים למעלה מסתכם לכלל השפעה מהותית, ולפעמים דרמטית, על הדימוי הכולל של העסק שלכם בעיני הלקוחות והעובדים ועל האופן המיטבי בו בעל העסק מנצל את המשאבים העומדים לרשותו. אין צורך להסביר כי יצירה של סביבת עבודה נעימה לעובדים וללקוחות משנה לחלוטין את התשומות והתפוקות במשרד מאפשרת ניצול יעיל יותר של משאבים קיימים ואף חסכון מצטבר בשעות אדם ותשתיות. לדוגמא, השקעה נכונה בהיבט ריהוט משרדי לחדרי ישיבות יכולה להתבטא בסגירת עסקה קצרה יותר, חסכון בשעות אדם ואף תנאי עסקה חיוביים לעסק שלכם. שקלול גורמים אלו מעלה את שורת הרווח ומקזז את ההוצאה שחושבה על ריהוט חדר הישיבות והמשרד בכלל ותהווה, לפתע, הוצאה חשובה ומניבה.

ניהול משרדי אינו צריך להתבסס על כשרון בחסכון וצמצום בהוצאות אלא דווקא במינוף משאבים קיימים ואשר המשרד מחוייב להקצות אותם בכול מקרה אבל יכול לתעל אותם לאפיקים בעלי השפעה. אין זה סוד כי במרבית העסקים הקטנים משאבי התפעול מוגבלים ביותר ונחשבים כהוצאה קבועה המחוייבת מעצם קיומו של המשרד. ציוד משרדי כגון - כסאות או, שולחנות מנהלים ושולחנות מזכירה, ריהוט לחדרי ישיבות, ריהוט מנהלים, ארונות אחסון משרדי, אזור קבלה וריהוט לבתי קפה וכו' הם הוצאה בסיסית ומוכרת במרבית המשרדים והעסקים הקטנים והבינוניים ומהוויים כאב-ראש לא קטן במובן התקציבי. ניהול משרדי נכון, ידע לתעל הוצאה קיימת זו לקידום תדמית המשרד, סביבת העבודה המשרדית וניצול נכון יותר משאבי כוח האדם ומרחב העבודה (תכנון סביבת העבודה הישירה של העבודה, ניצול שטחים, רהוט איכותי השורד לטווח ארוך יותר וכו').

משרדים ועסקים רבים כבר התנסו בחוויה מתקנת זו וכיום הופך ריהוט המשרד, ריהוט לחדרי ישיבות, רהיטים למשרדים, שולחנות מנהלים ועוד לחלק בלתי נפרד מגיבושה של תוכנית עסקית מובנית לטווח הארוך. תוכנית עסקית כזו המניבה פירות, מגדילה את המחזור העסקי ובפרט תורמת לשורה התחתונה - שורת הרווח.