שישי 29 מרס 2024

דעות - מאמרים

עיצוב פנים הוא תורה מדהימה ומיוחדת, היכולת להעניק למרחב מסוים תחושה מסויימת על ידי אלמנטים מסויימים ושימוש בחוקיות מסויימת. על מנת להקים גינה יוקרתית ומיוחדת במידה יש צורך בתקציב מעט יותר גבוהה מהסטנדרט (כמה אלפים) אבל היום ניתן כמה רעיונות מיוחדים ודוגמאות איך אפשר לעצב חצר באופן יפהפה שיעניק תחושה מיוחדת, ויותר חשוב, גם חכם ונוח כך שיהיה לנו באמת נוח וכיף לשבת בה, להיתארח בה, ולשהות בה באופן כללי.


מהם האלמנטים שבדרך כלל יש בגינות יוקרה?

בדרך כלל אנחנו נשים לב שישנם כמה דברים שמופיעים בכל בית פרטי וחצר, הקמת החצר כוללת את הדברים הבאים:

1. פרגולות

פרגולה מאפשרת לנו להציל היטב את המקום ועל ידי כך לאפשר לנו לבנות פינות ישיבה, אכילה ואירוח באיזורים השונים. לא חייבים לבנות פרגולה אבל זה בהחלט יכול להוסיף גם מבחינה דקורטיבית וגם מבחינת נוחות.

2. אי למטבח

יותר ויותר בתים פרטיים משלבים לעצמם את רעיון בניית פינות האירוח והישיבה, עיצוב גינות יוקרה בהחלט שם דגש על איים למטבחי חוץ. מה שנותן פינת ישיבה, פותר את עסק המזון ופותח בפנינו את האפשרות לאחסונו מחוץ לבית כך שלא נצטרך להיכנס פנימה ועשות הרבה גיחות על מנת לארח אורחים.


3. צמחיה

בחירת הצמחייה היא השלב הכי הכי חשוב עבורינו. רבים מקלים דעת בנושא וחושבים פשוט להציב צמחייה שמוצאת חן בעינהם ועושים פה טעות מרה. צמחייה חכמה גם תאפשר לנו לקבל מקומות מוצלים ובדיוק באיזורים שאנו רוצים, לתת ריחות נעימים במרבית תקופות השנה על ידי פרחים עם ניחוחות שמתאימים לגינות של בתים פרטיים, ויותר מהכל חשוב שנשלב צמחייה שאינה מלכלכת ומספקת כמה שפחות "עבודת שלכת".


4. דקים ורצפות עץ

דקים הינם רצועות עץ מעוצבות, הדקים באים על מנת לאפשר לנו את איזורי ההליכה והגישה לפינות האירוח והישיבה. ישנו מגוון רחב של דקים והמון סוגים וסגנונות שנוכל לבחור מבינם את מה שמוצא חן בעיננו. דק איפאה הוא הנפוץ ביותר.


5. מי יתנגד לבריכה

אני בטוח לא אתנגד לבריכה פרטית מחוץ לבית. אבל זה בהחלט למי שיכול להרשות לעצמו וזה לאו דווקא הכרחי. מה שכן? זה בהחלט אקט עיצובי משגע. בריכה יכולה לשמש אותנו בימי הקיץ החמים ולהעניק בילויים ביתיים לתושבי הבית והמשפחה. כמובן שקיימת אופציה לבניית בריכה מחוממת ויוקרתית בתוספת עלות.

6. דשא סינטטי

אין הרבה מה להוסיף, משגע, מעוצב ונוח לטיפול ותחזוקה.