בעת בחירת משרד יחסי ציבור יש לשים דגש על הפן השיווקי וסל השירותים הכולל אותו מציע המשרד. משרד יחסי ציבור אשר אינו מספק סל מוכלל של שירותי יחסי ציבור ברשת האינטרנט, קשרי עיתונות, ליווי ויעוץ שיווקי, כתיבת דיוורים, כתיבת תכנים שיווקיים, בלוגים מקצועיים ועוד לא יכול להיות נחשב ככזה המספק שירות איכותי ומקיף ולכן חייב להיפסל על הסף.
בפרט, כשאתם פונים לבחור את משרד יחסי הציבור שאתם עומדים להפקיד את עתיד העסק שלכם בידיו - חשוב להקפיד על המדדים הבאים:
העברת מסרים שיווקיים ותקשורתיים אל קהלי היעד וזאת באמצעות כלים שיווקיים מגוונים - יחסי ציבור ישירים, קשרי עיתונות ופעילות רחבה מול אמצעי מדיה מגוונים, עיתונות אלקטרונית וכתובה וכיום בפרט השמת דגש על יחסי ציבור ברשת האינטרנט – אתרי חדשות, קהילות וירטואליות (פורומים, בלוגים).
הגדרת קהלי יעד מתו חשיבה יצירתי ובהתאם לכך ניסוח מסרים תקשורתיים המיישמים אסטרטגיה של יחסי ציבור כוללים ובפרט מינוף כל אמצעי השיווק האפשריים.
חלק משמעותי ומהותי בפעילות משרד יחסי ציבור הם תחום קשרי עיתונות ובפרט שירותים כגון: ראיונות עם מנהלי החברה באמצעית המדיה השונים, כתיבה והפצת הודעות לעיתונות.
הטמעה שקופה ולא מורגשת של משרד יחסי הציבור במערך השיווק הארגוני היא מטרת העל של כול משרד יחסי ציבור. ליווי ודחיפת חשיבה משותפת לכל פעילויות השיווק השונות היא חיונית.
יחסי ציבור ברשת האינטרנט לא יכולים להיתפסת כהיבט חדשני של ענף יחסי הציבור. תחום זה זוכה לתשומת לב ועדיפות גדולה מצד משרדי יחסי ציבור כבר מספר שנים. פעילות של יחסי ציבור חייבת לכלול פעילות עם אתרי אינטרנט, קהילות וירטואליות, פורומים, בלוגים ובודאי שגם קידום אתרים במנועי חיפוש.
פעילות מרכזית הדורשת ותק ויכולת מוכחת בתכנים מכל הסוגים - החל מתכנים שיווקיים לעלונים, תכני לרשת האינטרנט, בלוגים, כתיבה ועריכת דיוורים ועוד.
יצירתיות היא תכונה חשובה ושבלעדיה אין יחסי ציבור יכולים להביא תוצאות. האריזה, אופן ההצגה וכו' חשובים במיוחד.
כדי ללמוד עוד על סל השירותים הכולל שיכול להעניק לכם משרד יחסי ציבור, בקרו באתר הבית של אמיר שחר - יחסי ציבור ושיווק בכתובת www.aspr.co.il