- פרטים
-
נכתב על ידי יגאל כרמי
-
פורסם ב29 מאי 2013
-
כניסות: 7068
בשנתיים האחרונות תחום המכירות דרך אתרי הסלולר נמצא בעלייה עצומה. אחוזי הגלישה דרך מכשירים ניידים נמצאים בעלייה וכבר עברו את ה-30%, ואחוזי הקנייה מבין הגולשים נמצאים גם הם בעלייה מתמדת.
להבדיל מאחיו הגדול - מכירות דרך אתרי ווב - זהו תחום צעיר, ובסיס הידע עודנו נבנה.
במאמר זה אביא דגשים מתחום ה-UX הנכונים למרבית אתרי המכירות, ללא קשר למוצר אותו מוכרים.
כאשר באים לתכנן אתר מכירות למכשיר נייד חשוב לזכור שגולשים כנ"ל הם חסרי סבלנות. במילים אחרות, עלייך להתיחס לכל תרוץ שיש להם לעזוב את האתר כאילו הוא זה שיביא לתוצאה המאכזבת - הלקוח לא יקנה באתר. בין אם זה טעינה איטית, ניווט מעפן, הצגה לא מושכת של המוצרים, הפעלה קשה וכיו'ב - המטרה בתכנון האתר היא להפחית את הטעויות למינימום.
דגשים:
- בלי נוצצים/קופצים/זזים וכיוב. זה מעצבן, זה מעייף את העין.
- יעילות. שים באתר את מה שצריך ורק את מה שצריך. כל אלמנט מיותר, כל לינק שלא נדרש, כל היסח דעת מנצל מקום יקר ומסיט את תשומת הלב ממה שחשוב - המכירה עצמה.
- אתר בעמוד אחד. כל טעינות העמודים במעברים באתר מיותרות ונעשות כי מערכות בניית האתרים מיושנות ונבנו בטכנולוגיות שהתאימו אולי לווב. במובייל זה מעצבן, מיותר ולוקח יותר מדי זמן. אתר על עמוד אחד יותר יעיל, עובד יותר מהר ונתפס אצל המשתמש כאמין יותר.
- משחקיות. משחקיות מייצרת אהדה בלתי אמצעית, וזה בדיוק מה שאנחנו רוצים - אהדה למוצר מגדילה את סיכויי המכירה. אמנם המשחקיות על פי רוב באה בניגוד ליעילות, ולכן צריך למצוא את האיזון העדין בינהם.
- ניווט קל ונגיש. התפריט, עגלת הקניות והחיפוש חייבים להיות נגישים תמיד. אם הגולש סרק את האתר, הגיע לשורה 91 בעמוד כלשהו ועכשיו החליט לעבור לעגלה, אסור לעכב אותו.
- רכישה מהירה וקלה. עזבו אתכם מרישום לאתר, החלפת אימיילים, אישורים ושאר זוועות. יש לכם משתמש שרוצה לשלם, עשו הכל כדי להקל עליו את התהליך.
זכרו: המטרה בתכנון אתר מכירות נכון היא להפחית למינימום את הסיבות שבגללן המשתמש ינטוש לפני ביצוע הרכישה.
(*) המאמר הזה הוא חלק מסדרת מאמרים. את הסדרה המלאה ניתן למצוא ב- http://blog.justdo.mobi