Text Size
שישי 24 נובמבר 2017

דעות - מאמרים

התחרות בעולם השיווקי של ימינו הולך והופכת קשה מיום ליום. קהל הצרכנים שלנו נחשף לכמויות מידע עצומות והדבר הופך אותו לחשדן ובררן יותר מבעבר. כדי להצליח ולהגיע אל קהל הלקוחות הפוטנציאלים שלנו עלינו לבחור בצורות שיווק מתקדמות ויחודיות אך עדיין לשמור על קשר אישי עם הלקוח.

מה זה בעצם טלמיטינג?

אחת משיטות השיווק הוותיקות והנפוצות בעולם היא שיטת טלמיטינג. בשיטה זו פונים נציגי החברה, באופן טלפוני אל הלקוחות ומציגים בפניהם את המוצר, לאחר שהלקוח הביע התעניינות במוצר ומעוניין לקבל מידע נוסף מתואמת בעבורו פגישה עם נציג מכירות של החברה אשר משלים את הליך המכירה הסופי של המוצר.

מי משתמש בשירותי טלמיטינג?

בשירותי טלמיטינג משתמשות כיום מגוון רחב של חברות, החל מחברות ביטוח ועד לחברות תקשורת סלולריות בהיקפים שונים.

כיום, ניתן למצוא מגוון רחב של חברות אשר מציעות שירותי טלמיטינג במיקור חוץ לעסקים בסדרי גודל שונים אשר אינן מצריכות מבעל העסק להעסיק עובדים באופן ישיר למשך תקופת הפעילות.

למעשה, חברות רבות במשק מפעילות את שירותי הטלמיטינג מעת לעת על ידי שימוש בשירותי טלמיטינג חיצוניים בהתאמה לקמפיינים שיווקים אותן הן מפעילות.

יתרונות שיטת הטלמיטינג

בשיטת הטלמיטינג הפנייה הראשונית אל הלקוח אינה מכוונת מכירה ולכן הלקוח מביע התנגדות פחותה בנוגע למוצר. עובדה זו הופכת את הפנייה הראשונית אליו לנעימה ונוחה יותר עבור הלקוח ומאפשרת לנציגי השירות לספק לידים איכותיים לאנשי המכירות של החברה.

במידה והלקוח אכן הביע התעניינות במוצר, תקבע בעבורו פגישה עם איש מכירות של החברה, במקום ובזמן שנוח עבורו. עובדה זו מעניקה ללקוח קשר אישי ותחושה כי החברה אכן מעוניינת בו באופן ספציפי כלקוח.

יתרון נוסף של שיטת הטלמיטינג הוא הכנה מקדימה של הלקוח לתהליך המכירה. נציגי השירות יכולים לספק ללקוח פרטים שונים אודות המוצר ולמעשה להכין אותו לתהליך המכירה אותו יבצע איש המכירות ובכך להגדיל את אחוזי ההמרה של הלקוחות.

חסרונות שיטת הטלמיטינג

על אף יתרונותיה הרבים של שיטת הטלמיטינג היא אינה חפה מחסרונות. החיסרון הבולט הוא כמובן הצורך בחוליה נוספת בשרשרת השיווק של החברה. מלבד צוות אנשי מכירות מיומן נדרשת החברה להעסיק גם נציגי טלפוניה ולספק להם ציוד מתאים.

מלבד נושא העלויות אשר מתווספות למחלקת השיווק של החברה קיים גם קושי בשיווק המתבסס על שני שלבים. בשיטה זו עלינו לבצע המרה כפולה של הלקוח, בשלב הראשוני מלקוח פוטנציאלי ללקוח מתעניין ובשלב השני מלקוח מתעניין ללקוח אשר רוכש את אחד המוצרים של החברה.

בשלב עובדה זו, יכול הלקוח לוותר על רצונו לרכוש את המוצר בזמן שעבר בין פנייתנו הראשונית אליו ועד לפגישתו עם איש המכירות של החברהולוותר עליה למרות שהביע התעניינות ראשונית ברכישת המוצר. 

אז למה לחשוב יותר מידי? הכנסו עכשיו ל- telemarketing.co.il וקלו הצעה מרתקת לטלמיטינג לעסק שלכם