השינויים הכלכליים והחברתיים של המאה ה 20 הביאו את האנשים לידי מצב שהם עבדו יותר ויותר קשה, המון שעות עבודה מחוץ לבית, בגלל שלא הייתה להם ברירה, את הארוחות שלהם הם היו נאלצים לאכול מחוץ לבית, אט אט התפתחו סגנונות חדשים של מסעדות רחוב קטנות המציעות מנות פשוטו, שהוכנו וסופקו בטווח זמן מאוד קצר. אנשים באותה התקופה החלו לשנות החלו לשנות את הרגלי האיכלה שלהם, יותר ויותר צצו דוכני רוכב, דוכני מזון, אוכל מהיר שהגיע אפילו עד לפתח החלון של הרכב, לקראת סוף שנות ה 50 החלו הרשתות הגדולות בעולם לייצר את הקונספט של מזון מהיר לכל העולם כיום תוכלו למצוא מזון מהיר נתניה כמעט בכל פינה בדוכני פלאפל, דוכן פיצות מקדולנד וכדו.
מזון מהיר נתניה תוכלו למצוא בעיר נתניה כמעט בכל מקום, פיצות, המבורגרים, שוארמה, סנדוויצ'ים, פלאפל, אוכל ביתי, מזון מהיר נחשב להצלחה גדולה שאחת הסיבות היא שככל שמסעדה יכולה לספק את האוכל שהוזמן מהר יותר, כך הלקוח יהיה מאושר יותר ומרוצה. הקמת מטבחים יעילים וסטנדרטיים והתמקדות במזונות שניתן לבשל במהירות הם שתיים מהדרכים שבהן מקדונלד'ס הצליחה כל כך בתעשייה התחרותית הזו. חברות אלה מגישות את האוכל שלהן ללא דלפק. אנשים בוחרים אוכל מהתפריט, העובדים מניחים אותם מיד על מגש, והלקוח יוצא לדרך. זה מתאים את עצמו לקצב החיים המהיר יותר בעולם המודרני, מציב מזון מהיר באפשרויות האוכל הרגילות עבור יותר ויותר אנשים בכמויות גדולות ומהירות
מסעדות המזון המהיר יצגו דרך קולינרית חדשה, ושונה הכוללת אכילה בצורה שונה וחווית אינטראקציה שונה, ישיבה בשולחנות אוכל, ללא מלצרים, לקוחות רוצים התאמה אישית, בין המגמות הבולטות של תעשיית שירותי המזון בעולם היא ההעדפה המוגברת של הצרכנים לאינדיבידואליות. לקוחות נמשכים למסעדות מזון מהיר נתניה, כי הם מאפשרות להם להתאים את ההזמנות שלהם תוך כדי שהם רואים את האוכל שלהם מוגש ומוכן מול עיניהם. זה למעשה יוצר קרבה חזקה יותר ויחסים אינטימיים יותר בין צרכנים למסעדות מזון מהיר, ובכך בונים נאמנות למותג.