הרומן שלי עם הרשתות החברתיות התחיל במקרה והפך מתחביב לעיסוק - חיי השתנו!
בואו איתי למסע בעולם הרשתות החברתיות הוירטואלי, שהפך חלק בלתי נפרד מחיי האישים, העסקיים ובעצם מחיי כולנו - מסע שהתחיל בטעות בשנת 2005 כהצעה תמימה, דרך עולם של קשרי עבר וקשרים חדשים מקצועיים ואישיים ועד שצמח והפך בשנת 2014 למרכז החיים שלי.
בואו נתחיל ...
הכל התחיל כשחברה שלי "הטרידה" את תיבת המייל שלי בכל מיני הצעות התחברות לרשת החברתית.
היא במקביל כל כך פרגנה לרשת החברתית הזו, שאם היא לא הייתה חברה שלי הייתי בטוחה שמדובר בקמפיין פרסומי.
החלטתי לנסות ולהתחבר לרשת החברתית. אם כי הייתי בטוחה שמדובר בטרנד חולף. פתחתי חשבון.
חיי השתנו!
יותר ויותר אנשים החלו לדבר על הפייסבוק ולשלוח לי הזמנות להצטרף. ואני, מצאתי את עצמי יושבת שעות על גבי שעות, מתלהבת מהפלטפורמה הדיגיטלית המגניבה והחכמה ביותר שיצא לי לראות.
העליתי תמונות, כתבתי מלא סטטוסים, התעדכנתי מה החברים שלי עושים, התחברתי לאפליקציות, שלחתי לחברים אין סוף מתנות וירטואליות, חיפשתי את האקסים שלי, מצאתי את האקסים שלי, איתרתי חברים מהגן ....
וחשבתי לעצמי - הפייסבוק הזה ממש עולם ומלואו!
מה שהתחיל בקבוצות אוהדים קטנות, הפך לעמודים עסקיים של חברות. יותר ויותר עסקים החלו להבין את הפוטנציאל הטמון בפייסבוק. את הפוטנציאל חיבור ללקוחותיהם בצורה מאוד ממוקדת ומפולחת במחירים נמוכים. כיום, לרוב המותגים יש נוכחות כזו או אחרת בפייסבוק. גם אנחנו כצרכנים התחלנו להבין שהקשר עם המותגים יכול להועיל לנו: החל ממפנייה אישית, מענה מהיר דרך קבלת הטבות, מבצעים וקופונים, פרסים, משחקים, אפליקציות ייחודיות והכי חשוב – קו ישיר למותג שמעניין אותנו, בידיעה ברורה שיש מי שמקשיב לנו שם מאחורי ה"קיר".
פייסבוק עברה אפילו את הענקית גוגל, וכבשה את המקום הראשון מבחינת זמן שהות גולשים באתר מסוים. אם הצרכנים שלנו שם – גם אנחנו צריכים להיות שם.
כ- 192.2מיליון תגובות
כ-764.4 מיליון לייקים
כ- 42.4 מיליון תמונות
כ- 13.1 מיליון עדכוני סטטוס
כ- 711.5 מיליון הודעות
* עוד נתונים מרתקים, אפשר למצוא בחדר-החדשות של רשת פייסבוק עצמה פה www.newsroom.fb.com/company-info.
ובכן אין ספק, פייסבוק בפרט ורשתות חברתיות בפרט הנן בהחלט פלטפורמה מצוינת עבור מותגים לנהל דו שיח אינטראקטיבי, בלתי אמצעי, להקשבה למה שיש לאנשים לומר ולהעברת מסרים בגובה העיניים.
שימוש נכון יוכל לשפר את הקשר הזה, כאשר בעלי העניין משתפים את המותג ושואבים ממנו ידע שלא קשור רק לשיווק. המותג יכול לתגמל בתכנים מיוחדים, הצעות ערך ייחודיות לקהילה וכמובן שירות ומתן מענה לצרכים שונים. היופי טמון בכך שהכול קורה בזמן קצר יחסית, כמעט בזמן אמת, ובין מספר רב של אנשים שמפתחים גם קשר עצמאי בינם לבין עצמם. הזמן משחק תפקיד קריטי. ככל שיעבור הזמן, יהיה קשה יותר לרתום אוהדים לדף המותג שלך. בתחילת דרכה של הפייסבוק היה קל מאוד להשיג "לייק", זה היה מסקרן וייחודי, היום הפייסבוק מוצף מותגים וצריך לעבוד הרבה יותר קשה כדי לגרום לאנשים להביע אמון בעמוד שלך
ישנה חשיבות משמעותית לביצוע מהלכים נכונים בפייסבוק, לתכנן כל מהלך שיגדיל את הוויראליות של המהלך בין החברים, ויגדיל את חשיפת המותג. מותגים שלא ישכילו להיכנס עכשיו, יוכלו גם להפסיד את היתרון העסקי שמותגים אחרים בונים לעצמם באמצעות הזירה הדיגיטלית
יתרון אדיר של פייסבוק: מדידה מדידה מדידה.
פייסבוק הוא אחד הערוצים הכי מדידים שיש היום. על כל פעילות שמבצעים ניתן לראות מה היה החזר ההשקעה באופן מדויק: מחויבות הקהילה, שיחה ברשת, כמות חברים חדשה, כמות העברות ושיתופים. כמו כן, ניתן לבחור את הקהל לפי מדד גילאים, תחביבים, מגדר וכדומה.
לסיכום, מדובר בהתפתחות אינסופית. המגבלה היחידה היא היצירתיות.
מה שמעצים את הסיבה לקחת חברה שתנהל במקצוענות רשתות חברתיות של העסק שלך - רוצים עוד מידע? בקרו באתר Login וצרו קשר www.עינתגולן.com ואפילו אם אתם חושבים לנסות בעצמכם, הנה רשימת מטלות ומשימות שרצוי שתנסו ליישם: http://t.co/XKBECG8oxI (כתובת מקוצרת).
אני באופן אישי מאוד נהנית לעבוד בסביבה שבה צריך להמציא מדי יום דברים חדשים, ליזום ולהוביל מהלכים שיכולים לעשות הבדל עבור המותג שלך.
בהצלחה עינת גולן - Login
עקבו אחרי עינת גולן Login בגוגל+