קידום אתרים ישראלים במנוע החיפוש יאהו יכול להניב תוצאות חיוביות ומפתיעות - לא להזניחו.
שאלת קידום אתרים ישראלים במנוע החיפוש יאהו עולה לא מעט בפורומים השונים ובקרב מקדמי אתרים ישראלים בכלל. השאלה הנשאלת - האם להשקיע משאבי קידום אתרים (זמן, תוכן, תשתית ובפרט כסף) בקידום מקביל גם במנוע החיפוש גוגל וגם במנוע החיפוש יאהו?
התשובה חיובית בהחלט ובחינה של אתרים ישראלים שונים מעלה כי מנוע החיפוש יאהו (שבניגוד למנוע החיפוש גוגל, לא גויר) יכול להניב תנועה נאה וחשיפה חשובה ביותר אצל קהל גולשים איכותי.
חשוב להבין, מנועי החיפוש השונים מדרגים את תוצאות החיפוש שלהם על פי מדדים שונים ונפרדים ולכאורה לא ניתן לקדם אתר בשני מנועי חיפוש במקביל. עם זאת ובאופן מעשי, מדדים רבים חופפים בין מנועי החיפוש השונים או שאינם סותרים אחד את השני ובכך מאפשרים הליך קידום מקביל וניצול מיטבי של משאבי קידום האתר הקיימים באופן שיניב יותר תנועה לאתר המקודם. לדוגמא, תגי ה-KEYWORDS, DESCRIPTION ו-TITLE לעולם יהוו מדד חיובי לאיכות העמוד (אם כי משקלם יהיה שונה בין מנועי החיפוש השונים ובפרט גוגל ויאהו). לפיכך בעת תכנון תהליך קידום אתרים נכון, יש לבחון את מכלול המדדים של מנוע החיפוש גוגל ושל מנוע החיפוש יאהו ולהגדיר מראש רשימה כוללת של מדדים שאינם סותרים ויכולים לתרום לקידום כולל של האתר בשני מנועי החיפוש במקביל.
מנועי החיפוש השונים, מתייחסים למספר משפחות מדדים ומעניקות משקל שונה לכול אחת ובכלל זה:
נתייחס למספר דוגמאות להתחשבות במדדים שונים או חופפים בניסיון להשפיע על תוצאות החיפוש במנוע החיפוש יאהו (במקביל לטיפול בקידום האתר בתוצאות החיפוש במנוע חיפוש גוגל):
חשוב: אלו דוגמאות כלליות ואינן מהוות המלצה או הנחה על המדדים בפועל המקובלים על גוגל או יאהו.
אין ספק, כי נפח הפעילות במנוע החיפוש גוגל גדול לאין שעור מזה של יאהו ובפרט בשוק הישראלי ולכן במידה שיש מדד סותר במנוע החיפוש יאהו שעלול לפגוע בדירוג האתר במנוע החיפוש יאהו - הרי שמבחינה עסקית יש להעדיף את מאפייני המדד עבור גוגל ולא יאהו. זאת, מהסיבה הפשוט שנתוני החשיפה של גוגל בישראל עולים על 85% ואלו של יאהו נמוכים הרבה יותר.
אולם, עדין חשוב לזכור כי מנוע החיפוש יאהו עדין מדורג שני בעולם וזוכה לנפחי פעילות של מליוני גולשים ביום. יתרה מזאת, בתחומים מסוימים מנוע החיפוש יאהו זוכה לאלפי ועשרות אלפי חיפושים של ישראלים ובשפה העברית. עובדה זו, ביחד עם מודעות נמוכה בקרב מקדמי האתרים בישראל וניצול הזדמנות של זירה פנויה יחסית מתחרות יכולה להוות את המנוף העסקי שלכם ליצירת יתרון מול המתחרים.
לסיכום, קידום אתרים יכול וצריך להיות רב תחומי ורב ממדי במובן זה שיתחשב במירב מנועי החיפוש הקיימים וינסה לשלב בין המדדים השונים לקבלת הליך קידום אתרים מיטבי. למעשה, מחקר ותכנון מוקדמים יביאו להליך קידום אתרים בר קיימא ושרידות התוצאות לטווח ארוך ולא כפעולה המשפיעה בטווח הקצר בלבד.
עקבו אחרי AhoyIT בגוגל+