חמישי 21 נובמבר 2024

דעות - מאמרים

שם מתחם בשפה העברית, כשירות, הופך להיות נפוץ ולכן יש לבחון השפעתו על דירוג התוצאות במנועי חיפוש כמו גוגל, יאהו ואחרים. מבחינה ראשונית, ובהתאם למדד ידוע ומוכח המקנה חשיבות להמצאות מילת החיפוש בשם המתחם עצמו, נבחן ונמצא כי שם מתחם בשפה העברית, הכולל את מילת המפתח המקודמת, אכן תורם משמעותית לשיפור דירוג העמוד המקודם בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש בכלל ובפרט של גוגל.

קידום אתרים במנועי חיפוש

קידום אתרים במנועי חיפוש בכלל (גוגל, יאהו ואחרים) מתבסס על מדדים משתנים תדיר וזאת בהתאם למדיניות מנועי החיפוש השונים ובפרט גוגל, להתאים את הדרך בה מדורגות תוצאות החיפוש (SERF: Search Enging Results Page). למעשה, גוגל הכריזו באופן רשמי כי תחשיב הדירוג שלהם משתנה באופן יומי וזאת בהתאם לבחינה מתמדת ורציפה של רשת האינטרנט, התכנים ומבנה האתרים ואת ההשלכות של אלו על איכות תוצאות החיפוש המוצגות אצלם. לפיכך, קידום אתרים מקצועי ובפרט קידום אתרים בר קיימא חייב לבחון באופן מתמיד את המדדים הקיימים ולאתר מדדים חדשים כמו גם לעקוב אחר שינויים אחרים בתהליך התחשיב האמור (בקרו במאמר Sustainable Search Engine Optimization, כדי ללמוד עוד).

שם מתחם בשפה העברית

שם מתחם בשפה העברית הוא שירות חדש יחסית ובו מדובר על דומיין בסיומת COM או NET ושבו רכיב ה-TLD עצמו מופיע בתווים עברים. לדוגמא, במקום לרשום tel-aviv.com נרשום תל-אביב.com או תל-אביב.net. לפחות בתחילת הדרך, טענו רבים הפועלים בתחום קידום אתרים כי מנועי החיפוש בכלל ובפרט גוגל לא מייחסים חשיבות מהותית לאופן השונה בו מוצג שם המתחם. עם זאת והיות וחלפו כבר מספר חודשים רבים מאז השקת השירות הוחלט לבחון את המשקל האמיתי של שירות זה ,על קידום אתרים, ובפרט יצירת הליך בריא ונכון של קידום אתרים בר קיימא המאפשר יצירת הליך קידום מבונה, איכותי ויציב לאורך זמן.

ניסוי השפעת שם מתחם בשפה העברית, על קידום אתרים

בהתאם לכך, הוגדר ניסוי במסגרת הבאה -

  • נרשם שם מתחם בשפה העברית, חדש ושלא קיימת עבורו היסטוריה כזו או אחרת (מעצם היותו שם מתחם מקורי ושטרם נרשם בעבר).
  • שם המתחם אוחסן בשרת ישראלי והופנה לעמוד HTML סטטי ובו טקסט מותאם למילת קידום נבחרת.
  • כמו כן, הותאמו התגים השונים (TITLE, DESCRIPTION ו-KEYWORDS) לטובת מילת הקידום הנבחרת.
  • בנוסף, מהעמוד יצא קישור בודד כאשר טקסט העוגן שלו היה מילת המפתח המקודמת עצמה.
  • לסיום, העמוד קיבל קישור נכנס בודד מעמוד איכותי ובדירוג גבוהה עם קישור טקסטואלי ובו טקסט עוגן עם מילת המפתח. חשוב לציין כי תחום התוכן של עמוד המקור עצמו לא קשור כלל לתחום מילת הקידום.
  • מילת המפתח בפרט ותחום תוכן הקידום בכלל שנבחרו עומדים ברמת תחרות בינונית-גבוהה בתוצאות החיפוש של גוגל (כולל תחרות גבוהה במודעות הטקסט של גוגל).

לאחר המתנה של מספר ימים (בין 3 ל-4 ימים) בלבד, אונדקס שם המתחם בשפה העברית והופיעה בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש למילת המפתח וזאת במיקום 4-5. השג מרשים לכול הדעות ובפרט שבעבר ובתהליכים דומים שהתבססו על שם מתחם בלעז היה זמן ההופעה הראשוני ארוך הרבה יותר ובפרט בדירוג נמוך הרבה יותר! לאחר מעקב נוסף של כשבוע ימים עדין שורד העמוד בפרט ושם המתחם בכלל במיקום האמור.

מסקנת הניסוי, בהצגת הסתייגות של הליך "ארגז החול" שבו תוצאות חדשות מוקפצות במעלה הדירוג לבחינת האיכות שלהן ובהמשך נדחקות בחזרה לאחור, היא חדה וברורה: שם מתחם בשפה העברית תורם מהותית לשיפור דירוג תוצאות החיפוש במנועי חיפוש כמו גוגל וזאת בהשוואה לשם מתחם (דומיין) באותיות לטיניות. בהתחשב בעלות הנמוכה של רכישת שם מתחם בשפה העברית (כ-10$ במרבית רשמי המשנה) ניתן לקבוע כי הכללת רכיב זה, במסגרת הליך קידום אתרים בכלל ובפרט הליך השואף להיות הליך קידום אתרים בר קיימא תתרום רבות להשגת תוצאות חיוביות.

אוסיף הסתייגות, כי פרק הזמן שבו נערך הניסוי בהחלט אינו מספק וכי נדרש לעקוב אחר התנהגות תוצאות החיפוש לאורך תקופה ארוכה הרבה יותר. בהתאם לכך, נעדכן כאן על התפתחות הניסוי ואתם מוזמנים לחזור ולהתעדכן.

דעות מאמרים עקבו אחרי AhoyIT בגוגל+