קידום אתרים בסביבת הפיתוח ג'ומלה (Joomla) אפשרי ומומלץ. ג'ומלה כמערכת ניהול תוכן ומבנה מאפשרת שליטה מקפת בתגים, תוכן ומבנה המשפיעים באופן ישיר על איכות האתר ודירוגו בתוצאות החיפוש של מנועים כמו גוגל ויאהו.
עם זאת, חשוב לחזור ולהזכיר כי קידום אתרים הוא תחום נרחב הדורש התעמקות והשקעה והתוצאות שלו באות לידי ביטוי בטווח הבינוני והארוך. יתרה מזאת, בתלות בתחרות של ביטוי השורש וביטויי הזנב הארוך אשר קידום האתרים עוסק בהם, ייתכן כי ההשקעה להשגת תוצאות דירוג בעמוד הראשון במנועי חיפוש כמו גוגל או יאהו תהיה גדולה מדי ביחס לתמורה הבאה לידי ביטוי בכניסות, חשיפה ואפילו מכירת מוצרים.
סביבת גו'מלה והרכיבים המתלווים אליה בהחלט מאפשרת להיות יעילות רבה בניהול אתר והתאמתו לנושא קידום אתרים - הן מבחינה תוכן המתאים לקידום אתרים והן מבחינת מבנה האתר ופריסת הקישורים הפנימיים והתאמתם לקידום אתרים.
היות שסביבת ג'ומלה מאפשרת הוספת רכיבים חיצוניים, התאמת מודולים וכו' מתאפשר לשנות את מבנה ותוכן האתר באופן המיטבי לטובת קידום ובהקשר התוכן אותו מבקשים לקדם. בפרט סביבת ג'ומלה מאפשרת למנהל האתר שליטה ישירה על תגי כותרת (TITLE), מילות מפתח (KEYWORDS), תיאור (DESCRIPTION), תגי קוד כמו H1, כתובת SEF לעמודי נחיתה וכו'.
בעת עבודה בסביבת ג'ומלה (Joomla) יש להקפיד על הכללים הבאים ושימוש ברכיבים מתאימים.
א. התקנת רכיב SEF - Search Engine Friendly. רכיב המאפשר הצגת כתובות העמודים השונים בשפה העברית ובהתבסס על כותרת פריט התוכן או הכינוי שלו (ניתן לשליטה). כתובת אתר מותאמת כזו יעילה מאוד לנושא קידום אתרים ובפרט במנוע חיפוש גוגל שאוהב הופעת ביטויי שורש בה. רכיב מומלץ הוא sh404SEF המאפשר שליטה מקיפה על רכיבים שונים בסביבת ג'ומלה והגדרות נפרדות עבורם.
ב. הקפדה על תוכן איכותי ומותאם לביטוי השורש וביטויי זנב ארוך. כלומר, שמירה על הכלל הבסיסי בתחום קידום אתרים ובו התוכן הוא המלך והמאפשר יצירת דפי תוכן מותאמים ואיכותיים בעיני מנועי חיפוש כמו גוגל או יאהו.
ג. עדכון שדות TITLE \ כותרת (או כינוי, תלוי איך אתה עובד) ותגי תיאור \ DESCRIPTION ומילות מפתח \ KETWORDS בהתאם לביטוי שורש וביטויי זנב ארוך. בסביבת ג'ומלה, תגים אלו נשלטים ישירות עבור כול רכיב ופריט תוכן כמאמר וכו'.
ד. יצירת עץ קישורים פנימיים נכון באתר וזאת בהתאם לכללי קידום אתרים נכונים. סביבת ג'ומלה מאפשרת יצירה מהירה וקלה של תפריטי קישורים והצבתם במיקומים שונים באתר ובעמודים השונים באופן עצמאי. זאת, באמצעות מודול התפריטים ובחירת תפריט קישורים פשוט ליעילות קידום אתרים מרבית.
ה. הקפדה על תגי כותרת תוכן למאמר H1 וכו'. באמצעות רכיב ה- SEF ניתן להגדיר המרה של תגי H בהיררכיה נכונה ומניעת הכפלת תגי H1 בין תוכן, רכיבים, מאמרים, מדורים וקטגוריות.
הקפדה על הנקודות שלמעלה תחזק מאוד את איכות האתר והתאמתו לנושא קידום אתרים. עם זאת, יש לזכור כי הקפדה על האתר בפני עצמו אין בה די אל מול תחרות בינונית ואפילו נמוכה בביטויים המקודמים. לכן, חשוב לפעול בתפיסת קידום אתרים בר קיימא מתוך הסתכלות ארוכת טווח שתהיה בריאה להצלחת האתר.
עקבו אחרי AhoyIT בגוגל+