שלישי 3 דצמבר 2024

דעות - מאמרים

לירון מור – אכן WONDER וללא ספק WOMAN ... אבל, האם מתחת לקסם האישי הכובש והכישרון האדיר אנחנו לא חוטאים קצת לאמת? אז חשבתי לקחת את לירון מור כמקרה בוחן אקראי ולא מחייב למה שהרשת הופכת את כולנו, כחברה וכפרטים. לדרך שבה הפרטי הופך לציבורי וקורס המחסום שבין מי שאני באמת לבין מה שאני מנסה למכור ושעצה שיווקית הופכת לאימון ושבו יועץ עסקי הופך לגורו, מאמן ומורה דרך רוחני.

לירון מור - האישה והאגדה

בלירון מור נתקלתי לגמרי במקרה, בעקבות המלצה של גולש בפורום מקצועי בו אני נוהג לבקר מפעם לפעם – נפעמתי ... בסרטון קצר וקולע היא מצליחה לשדר בטחון אישי, רוח נעורים ומעוררת בך רצון עז להעניק לה את כתובת הדוא"ל שלך להמשך מערכת היחסים. אז נכון, הסרטון עצמו ערוך 'ככה-ככה' (שימו לב, איך גוון הרכב האישי שלה מתחלף באמצע ...) – אבל המסר חזק וקולע.

אז מה בעצם הבעיה?

אין לי שום הכרות עם לירון מור וכנראה גם לא תהיה. אפילו אפשר לומר שיש לא מעט אנשים שמעריכים מאוד את דעתה ופועלה וטרחו להצטלם עבורה לאתר האישי שלה (הנה לירון, קבלי: לירון מור – Video Wonder Woman ). מה שמפריע לי הוא הדילוג הלוגי שהיא מבצעת במהלך הסרטונים שלה בין שירותי הייעוץ המקצועי שלה ובין ההיבט האישי והפסיכולוגי של הלקוחות שלה. נתחיל מזה, שעושה רושם שלירון נהינת מאוד מלחשוף את החיים האישיים שלה בפני הגולשים (כנראה אלפים רבים) והיא משתפת איתם תמונות מחיי היום יום שלה ומהפעילות העסקית שלה ללא הבחנה (הרי - למה בעצם מעניין אותי מי זה HEN או הטיול שלה בלונדון?! ומעבר לכך - מה זה תורם להבנה שלי לגבי טיב השירות שהיא תעניק לי כלקוח עתידי?). היא לוקחת אותנו לסיור וירטואלי בשכונת הילדות שלה ולסיבוב ברכבה הפרטי. לירון גם מאפשרת לנו לעקוב אחר ההתפתחות האישית והמקצועית של מעצבי השער והתדמית שלה ואם נטרחלעקוב אחר תמונות הפרופיל האישיות שלה נבחין במהפך האישי האמיתי שהיא עוברת (התמונה הזו, לטעמי, הכי מרשימה).

לירון מור - WONDER וגם WOMAN לירון מור - WONDER וגם WOMAN לירון מור - WONDER וגם WOMAN לירון מור - WONDER וגם WOMAN

חידה: מצאו את ההבדלים והסדר הנכון ?!

כאמור, חוץ מחוסר היכולת להפריד בין האישי לבין הציבורי – לירון גם בחרה להפוך לסוג של גורו (או "מאמנת אישית" כדבריה) שהוא מונח מאוד ברנז'אי בימים אלו וכול איש שיווק מתחיל מבין שלא כדאי למכור את עצמו כסתם "יועץ שיווקי לתכני וידאו ברשת" אלא לחבר עצמך לרבדים העמוקים יותר של הלקוח ובפרט אלו הנפשיים ולא הרציונאליים. להתחבר לצורך של כל אחד מאיתנו לכתף תומכת, לעזרה! וכפי שלירון מור בעצמה מעידה – "... אני נהנית לעזור לעוד ועוד אנשים לצאת מהמקום המתוסכל של בעל עסק שלא מצליח להרים את העסק שלו ... אחת הסיבות לכך שאני עוסקת במה שאני עוסקת בימים אלה היא הרצון העז שלי לעזור לאנשים לצאת מאזור הנוחות ולעבור את המסע שאני עברתי מבחורה שמאוד רצתה להצליח בכוחות עצמה אך לא ידעה את הדרך לבחורה שמנהיגה אחרים לא לוותר על החלומות שלהם ! סיבה נוספת לכך שאני מספרת לכם היום את הסיפור שלי ומתגאה בתהליך שעברתי הוא כי אני מאמינה שככל שאתה מקרין החוצה יותר שמחה, הצלחה וסיפוק אתה מעודד אחרים לעשות את אותו הדבר בדיוק . ". לגבי הסיפא, אין ספק שלירון מקרינה החוצה שמחה, הצלחה וסיפוק עצמי רבים ... השאלה – האם זה השירות שהלקוחות שנדרשים לאיש שיווק מחפשים?

ככלל, אין לי תלונות ללירון – היא מצאה דרך יעילה וחכמה לשווק את עצמה וכאמור משדרת כשרון שאין לי ספק שיביא אותה רחוק. מה שלי מפריע היא הדרך שבה הופך היום מוצר ושירות לסוג של דרך לשינוי חיים באמצעות העצמה אישית ואחרת. יתר על כן, מי שמעידה על עצמה שאת המהפך האמיתי עברה רק בחצי-שנה \ שנה האחרונה – האם אין זה מוגזם לבקש לאמן אחרים ובהתבסס על ניסיון חד פעמי וללא שום הוכחת התכנות אמיתית לאורך זמן?! רק דוגמא אחת לחוסר הנסיון שלה (חוץ מהקטע עם צבע הרכב המתחלף ...) היא המספר המדהים של פרופילים ברשתות חברתיות, מה שהביא אותה להזניח את זה שבאתר HOOK ובו הבטחות גדולות ובצדן קישור לאתר האישי שלה (אחלה מותג - למה זנחה אותו?!) בשם www.lironmoneyonline.com ... נחשו - הוא לא זמין! אולי פשוט שכחה או שאולי חוסר הניסיון שלה הביא אותה להשאיר עמוד אישי מוזנח שפוגע בתדמית ובדימוי שהיא מנסה לשווק?

מה שמפריע לי זה האופן שבו אנשי המכירות והשיווק מנסים למנף ולנצל את הדחף הרגשי שלנו למכירת השירות שלהם וזאת, במקום לשים את הדגש על המקצועיות והאמינות שלהם. עבורי, זה דומה לטרנד הנוכחי שבהקמת עמודים עסקיים ברשת פייסבוק ... אבל שמישהו יצליח להוכיח ולשכנע אותי שאפשר למכור מוצרי צריכה דרך הכלי החברתי הזה ללא הנעה רגשית ובפרט לחץ חברתי! שמישהו ישכנע אותי שהעלות בזמן ובמשאבים כלכלית וכדאית עבור בעל עסק קטן או זעיר שגם כך קורס תחת העמוס ... אלא אם כן, מדובר על דרך ליועץ שלו לגזור עוד קופון על ניהול אותו עמוד!

וזה מה שהכי מפריע לי אצל לירון מור – קצת סבלנות. את ללא ספק WONDER וכמו שכבר ציינתי אפשר להתרשם שאת WOMAN במלוא רמ"ח אבריך ... אבל צעירה את בודאי וחסרת סבלנות בפרט. קצת יותר צניעות והרבה יותר הפרדה בין האישי לבין הציבורי יאפשרו לך לבנות את עצמך ובפרט שלא לגרום נזק לאחרים באופן בריא הרבה יותר.

כי כמו שכבר כתבתי לא מזמן במאמר בשם נרקסיזם סלולרי - האח הגדול והטלפון הנייד ושהתייחס לבעיה הזו ממש מנקודת מבט אחרת ... השינוי הוא לא רק אצל לירון אלא בחברה כולה והיא, לצערי האישי, מהווה רק מקרה בוחן המייצג היטב את התנועה מהפרטי לציבורי וביטול המרחב האישי.

אז מי כמוני האקזיסטנציאליסט מסכים עם הצורך הזה להגשמה אישית אל מול הכחש והחרדה. מי כמוני, עצמאי בעל עסק שנלחם כל יום לגיס או לשמר עוד לקוח מבין את הכורח שבדברים ... אבל הדרך לירון – הדרך!